Στο τραπέζι η λύση για τους οδικούς άξονες

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Στο τραπέζι η λύση για τους οδικούς άξονες


Πιο κοντά βλέπουν τώρα την πολυσυζητημένη λύση για τους τέσσερις από τους πέντε οδικούς άξονες που παραμένουν κολλημένοι λόγω έλλειψης χρηματοδότησης από τις τράπεζες οι κατασκευαστές, ύστερα από τη συμφωνία πριν από λίγες ημέρες στις Βρυξέλλες για τις αλλαγές στις συμβάσεις των έργων. 
Από την εν λόγω συμφωνία φαίνεται ότι ‘'κλείδωσε'' η περικοπή του αντικειμένου των έργων, σε αντίθεση με το θέμα των επιτοκίων των τραπεζών το οποίο παραμένει προς ρύθμιση. Επιπλέον για το θέμα των εγγυήσεων και της χρηματοδότησης σημαντικό ρόλο φαίνεται ότι θα παίξουν το ΕΣΠΑ και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. 

Πιο συγκεκριμένα, ένα από τα βασικά σημεία στο οποίο υπήρξε συμφωνία είναι ότι ο νέος νόμος που θα προωθηθεί στη Βουλή με τις νέες συμβάσεις για τα έργα θα προβλέπει ότι θα δίνεται η προτεραιότητα πληρωμής από τα διόδια στις τράπεζες για την αποπληρωμή των δανείων για τα έργα και όχι στο Δημόσιο.

Oσον αφορά τις περικοπές των έργων, η μεγαλύτερη μείωση του τεχνικού αντικειμένου προκύπτει για δύο από τα τέσσερα κολλημένα έργα και συγκεκριμένα για την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα) και τον άξονα Κεντρικής Ελλάδας. Οσον αφορά την Ολυμπία Οδό η περικοπή αφορά το τμήμα από την Πάτρα και μετά, για το κομμάτι μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα, για το οποίο μάλιστα ουκ ολίγοι φορείς της περιοχής είχαν επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί και ζητήσει να μη μείνει ανεκτέλεστο με το σκεπτικό ότι μία τέτοια εξέλιξη θα αποτελούσε ένα ακόμη ''χτύπημα'' στην πολύπαθη Ηλεία. Αντίστοιχα, για τον ‘'προβληματικό'' άξονα Ε65 (ο οποίος έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό μόλις 20%) το τμήμα που περικόπτεται είναι αυτό μετά την Καλαμπάκα. 

Οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι οι περικοπές ως προς τα συγκεκριμένα τμήματα δεν είναι οριστικό, με την έννοια ότι σε μελλοντικό χρόνο και εφόσον συνολικά η κατάσταση βελτιωθεί και αλλάξουν οι συνθήκες θα είναι δυνατόν να συμπεριληφθούν εκ νέου στους οδικούς άξονες. Πολύ μικρότερες αλλαγές και αυτές κατά περίπτωση θα υπάρξουν στους δύο άλλους οδικούς άξονες, την Ιονία Οδό και το τμήμα Μαλλιακός- Κλειδί. Οι κατασκευαστές επισημαίνουν ότι για τα τμήματα που περικόπτονται είναι ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμη και για την υλοποίησή τους μελλοντικά ως δημόσια έργα.

ered.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου