Πληθαίνουν οι φωνές για το «Ελ. Βενιζέλος»

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Πληθαίνουν οι φωνές για το «Ελ. Βενιζέλος»


Επιτακτική κρίνεται από τους επαγγελματίες των αερομεταφορών και του τουρισμού η μείωση των τελών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, προκειμένου να αναπτυχθεί τουριστικός προορισμός της Αθήνας. Με αφορμή τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με την Hochtief για τη παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου κατά 20 έτη ζητούν τη μείωση των τελών κατά 50%. Υπέρ της μείωσης τάχθηκε και ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines, κ. Ευτ. Βασιλάκης ο οποίος υποστηρίξει ότι η επέκταση της σύμβασης μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των ετήσιων αποσβέσεων κατά €40 εκατ., καθώς θα υπερδιπλασιάστεί η υπολειπόμενη περίοδος εκμετάλλευσης από τα 16 στα 36 χρόνια.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, η Αθήνα έχει το 38% της συνολικής αεροπορικής κίνησης της χώρας, όμως λαμβάνει το 67% των συνολικών χρεώσεων. Τα στοιχεία που παρέθεσε, δείχνουν ότι η μέση χρέωση ανά επιβάτη φτάνει τα €47, όταν στα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια ανέρχεται στα €14, ενώ εκ των συνολικών χρεώσεων των ελληνικών αεροδρομίων, ύψους €521 εκατ., το «Ελ. Βενιζέλος» εισπράττει τα €350 εκατ.
Κατά τον αντιπρόεδρο της Aegean, οι συνολικές χρεώσεις του ΔΑΑ ανά επιβάτη ανέρχονται στα 42 ευρώ για πτήσεις εντός ΕΕ και 52 εκτός ΕΕ, ενώ το μερίδιο που πληρώνει ο επιβάτης είναι 32 και 42 ευρώ αντίστοιχα. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Aegean, οι συνολικές χρεώσεις ανά επιβάτη στα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Μεσογείου (Βαρκελώνη, Μαδρίτη, Μιλάνο, Ρώμη, Κωνσταντινούπουλη, Λισσαβώνα) είναι υποδιπλάσια, και κατά μέσον όρο ανέρχονται σε μόλις €17, με τον ταξιδιώτη να καταβάλει μόλις τα €12. Πρόκειται, δηλαδή, για χρεώσεις παρόμοιες των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων.
Τη μείωση των χρεώσεων του ΔΑΑ έχει ζητήσει και ο ΣΕΤΕ, ο οποίος προειδοποιεί ότι ο τουριστικός προορισμός Αθήνα και η ευρύτερη περιοχής της Αττικής οδηγούνται σε μαρασμό και περιθωριοποίηση για τα επόμενα 30 χρόνια στην περίπτωση που το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας (ΔΑΑ) παραμείνει το δεύτερο ακριβότερο της Ευρώπης και με διαφορά (έως και 250%) το ακριβότερο της Μεσογείου.

ered.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου