Lamda Development: Σχεδιάζει νέες επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Lamda Development: Σχεδιάζει νέες επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη

Medium_1
Αυξημένο ενδιαφέρον για την αγορά της Θεσσαλονίκης επιδεικνύει ο όμιλος της «Lamda Development». Πέραν των νέων επενδύσεων, ύψους 3 εκατ. ευρώ, που θα πραγματοποιήσει τους επόμενους 12-24 μήνες, στο εμπορικό κέντρο «Mediterranean Cosmos», «φλερτάρει» με τα έργα κατασκευής και διαχείρισης της μαρίνας του Οργανισμού Λιμένος της πόλης (ΟΛΘ) ή της αντίστοιχης υποδομής στην Πυλαία.

Ο όμιλος -που δεν θα απέκλειε τη δημιουργία νέου εμπορικού κέντρου, στη δυτική Θεσσαλονίκη, «εφόσον βρεθεί η κατάλληλη τοποθεσία και υπό συγκεκριμένους όρους»- προωθεί ολοταχώς και μεγάλη επένδυση, τουριστικού-οικιστικού χαρακτήρα στη Σερβία, ύψους 200 εκατ. ευρώ. 
Σταθερή παραμένει η έμφαση στις μεγάλες τουριστικές αναπτύξεις, και στη Βόρεια Ελλάδα, στις οποίες φαίνεται ότι βλέπει κι ένα ισχυρό «χαρτί» για την ταχύτερη έξοδο της Ελλάδας από την κρίση. Προς το παρόν, βέβαια, αναμένει και την ανακοίνωση της λίστας των υπό αξιοποίηση ακινήτων της Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου (ΚΕΔ).
Οι περιοχές Πελοπόννησος, Κρήτη και Χαλκιδική καταδεικνύονται ως εκείνες, που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τέτοιες επενδύσεις. Αντίθετα, τα νησιά (εξαιρουμένης της Κρήτης), παραμένουν σε δεύτερη «μοίρα», για όσο διάστημα οι τιμές δεν διορθώνουν.
Τα παραπάνω επισήμανε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου. Διευκρίνισε ακόμη ότι το πρώτο πεντάμηνο 2011, τα δύο παλαιότερα εμπορικά κέντρα του ομίλου -«Mediterranean Cosmos» στη Θεσσαλονίκη και «The Mall» στην Αθήνα- είδαν αθροιστικά τον τζίρο τους να μειώνεται κατά 11%, αλλά το επόμενο επτάμηνο «θα είναι καλύτερο». 
Σε ότι αφορά το «Mediterranean Cosmos» -όπου επενδύθηκαν το τελευταίο πεντάμηνο 80 εκατ. για την απόκτηση του 100% της ιδιοκτησίας του- ο κ. Αθανασίου διευκρίνισε ότι οι υπολειπόμενες επενδύσεις των 3 εκατ. αφορούν: α) παρεμβάσεις αρχιτεκτονικής/αισθητικής βελτίωσης, β) αναβάθμιση του «μίγματος» των καταστημάτων και γ) διοργάνωση εκδηλώσεων για την καλύτερη προβολή και επικοινωνία με τους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της ρωσικής/βαλκανικής αγοράς. Το έτος- στόχος, εντός του οποίου θα αρχίσουν να γίνονται εμφανή τα οφέλη αυτής της πολιτικής, είναι το 2012. 
Ερωτηθείς για τα προβλήματα που είχαν ανακύψει παλαιότερα με τα μισθώματα, επισήμανε ότι η εταιρία βρίσκεται δίπλα στους καταστηματάρχες. Διαμήνυσε, ωστόσο, ότι αν και δείχνει ανοχή -ως προς τα μισθώματα- σε πολύ δημοφιλή «σήματα», που φέρνουν καταναλωτές, αλλά αντιμετωπίζουν συγκυριακές οικονομικές πιέσεις, δεν προτίθεται να πράξει το ίδιο για όσους συστηματικά παραβιάζουν συμβατικές υποχρεώσεις (οπότε οι συμφωνίες θα διαλύονται). 
Σχετικά με τον διαγωνισμό για τη μαρίνα του ΟΛΘ, ο κ. Αθανασίου σημείωσε ότι ο όμιλος ενδιαφέρεται να συμμετάσχει, είτε μεμονωμένα είτε μέσω συνεργασιών. Για την αντίστοιχη υποδομή στην Πυλαία επισήμανε ότι, δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, καθώς η εταιρία αναλύει τις πιθανότητες. Πάντως, πρόθεσή της είναι να εμπλακεί μόνο σε ένα από τα δύο έργα.
Για την επένδυση στη Σερβία, όπου ο όμιλος έχει αγοράσει οικόπεδο έναντι 60 εκατ. ευρώ, γνωστοποίησε ότι μέχρι τέλους 2011 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για τις άδειες. Η επένδυση προβλέπει: δημιουργία ξενοδοχείου 250-300 κλινών, 350 κατοικιών και εγκαταστάσεων γραφείων, σε εμβαδόν 100.000 τετραγωνικών, στο παλιό Βελιγράδι. 
Για την αγορά ακινήτων γενικότερα σημείωσε ότι, τα ενοίκια γραφείων στους εμπορικούς δρόμους έχουν μειωθεί -μέσο όρο- κατά 30%. Στις δε τιμές αγοράς γραφείων-καταστημάτων, η πτώση είναι περίπου 20%.


Πηγή: www.isotimia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου