"Σύννεφα" για τον όμιλο Inditex

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

"Σύννεφα" για τον όμιλο Inditex


Medium_1
Yψηλά ενοίκια και οικονομική κρίση με αποτέλεσμα την πτώση των πωλήσεων έχει οδηγήσει τον όμιλο Inditex στην επαναξιολόγηση όλων των καταστημάτων του ανά την Ελλάδα από την αρχή του χρόνου, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται ακόμη και το κλείσιμο στις περιπτώσεις εκείνες που τα αποτελέσματα είναι αρνητικά. 
Έστω κι αν κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, έχουν επιτευχθεί, κατόπιν επαναδιαπραγματεύσεων, μειώσεις ενοικίων στο 100% των καταστημάτων του ομίλου, ο οποίος σημειωτέον διαθέτει αυτή την στιγμή 164 σημεία πώλησης, ωστόσο, ακόμη και σήμερα υπάρχουν καταστήματα τα οποία κρίνονται ασύμφορα. 

Σημειώνεται εδώ ότι η μοναδική περίπτωση που ο όμιλος έκλεισε κατάστημα ήταν αυτή του Bershka στο Golden Hall πέρυσι, ωστόσο η κίνηση έγινε περισσότερο δεδομένου ότι η συγκεκριμένη φίρμα οικονομικής ένδυσης δεν ταίριαζε τόσο με το συνολικό προφίλ και τους υπόλοιπους χρήστες του εμπορικού κέντρου στο Μαρούσι. 
Συνολικότερα, απέναντι στην κρίση, ο όμιλος απαντά συντηρητικά, έχοντας ανοίξει μόλις τέσσερα νέα καταστήματα, εκ των οποίων τα τρία στη Δράμα και το τέταρτο, το νέο κατάστημα Uterque, στο Τhe Mall Athens. 
Πάντως, η κρίση είχε σημαντικό αντίκτυπο στις εταιρείες του ομίλου που διατηρούν καταστήματα στην Ελλάδα (Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Oysho, Stradivarius, Uterque, Zara Home). Δύο μάλιστα από τις αλυσίδες του ομίλου παρουσιάζουν ζημίες και συγκεκριμένα η Stradivarius -1,318 εκατ. ευρώ- και η πιο καινούρια Uterque -1,095 εκατ. ευρώ- για τη χρήση 1/2/2010- 31/1/2011. 
Η ναυαρχίδα του ομίλου Ζara είχε μείωση τζίρου κατά τη χρήση 1/2/2010- 31/1/2011 κατά 10%, στα 205,5 εκατ. ευρώ και πτώση της κερδοφορίας της κατά 87% στα 1,53 εκατ. ευρώ από 12,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της αμέσως προηγούμενης χρήσης. Μεγάλη πτώση κερδοφορίας κατά 83% στο 1,2 εκατ. ευρώ είχε η αλυσίδα Bershka με τον τζίρο της να μειώνεται κατά 13%, στα 63,8 εκατ. ευρώ.
Η Pull & Bear είχε σταθερό τζίρο στα 38,2 εκατ. ευρώ και πτώση στην κερδοφορία κατά 43%, στις 863 χιλ. ευρώ, ενώ η μείωση των πωλήσεων στη Massimo Dutti, ήταν μικρή- στο 8%- ωστόσο η εταιρεία είχε κέρδη ύψους 106 χιλ. ευρώ από ζημίες ύψους 12 χιλ. ευρώ. στις πωλήσε με 13 σημεία πώλησης, στα τέλη του 2010 εμφάνισε κάμψη πωλήσεων σε ποσοστό 8%, στα 22,4 εκατ. ευρώ από 24,2 εκατ. ευρώ, αλλά σημείωσε κερδοφορία 106 χιλ. ευρώ από ζημίες 12 χιλ. ευρώ το 2009.
Η αλυσίδα Oysho, μείωσε τον τζίρο της κατά 6%, στα 18,168 εκατ. ευρώ και την κερδοφορία της κατά 65%, στις 780 χιλ. ευρώ.

Πηγή:www.ered.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου