Στο ΣτΕ (και) ο νόμος για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2011

Στο ΣτΕ (και) ο νόμος για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων

Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί η ρύθμιση για τη νομιμοποίηση των αυθαίρετων κτισμάτων που βρίσκεται σε ισχύ μόλις από την πρώτη Οκτωβρίου. Ο αρχιτέκτων-πολεοδόμος και Δημοτικός Σύμβουλος Αμαρουσίου Δορύλαος Κλαπάκης -με πλούσιο ιστορικό στις προσφυγές στο Ανώτατο Δικαστήριο του Κράτους- κατέθεσε την περασμένη Πέμπτη αίτηση στο ΣτΕ με την οποία ζητά να ακυρωθούν οι δύο πρώτες υπουργικές αποφάσεις που εκδόθηκαν στο πλαίσιο του νόμου 4014/2011.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της προσφυγής, οι κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν στην διαδικασία υποβολής δικαιολογητικών δεν είναι νόμιμες, επειδή ο νόμος 4014 /11 -στον οποίο βασίζονται- έχει κριθεί κατ΄ επανάληψη αντισυνταγματικός οριστικά με σειρά αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Σκεπτικό

Η προσφυγή στηρίζεται στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 24 και του άρθρου 43 του Συντάγματος, βάσει των οποίων και «η θέσπιση με ρυθμίσεις κανονιστικού χαρακτήρα πάσης φύσεως χρήσεων γης και όρων δόμησης, προϋποθέτουν (σύμφωνα με το άρθρο 43 του Συντάγματος) ουσιαστικό έλεγχο συνταγματικής νομιμότητας από του Συμβουλίου Επικρατείας».
Κατά την αιτιολογία της αίτησης ακύρωσης, δεν είναι δυνατή «υπό οποιοδήποτε πρόσχημα» καμιά δυνατότητα παρέκκλισης από όσα προβλέπει το Σύνταγμα. Με άλλα λόγια, είναι αντισυνταγματικό μέσω υπουργικών αποφάσεων να προωθείται η νομιμοποίηση αυθαιρέτων επειδή αυτό θα οδηγούσε σε καθολική οικιστική καταστροφή.

Κατά τον προσφεύγοντα στη Δικαιοσύνη, ο νόμος του υπουργείου Περιβάλλοντος:

- «αντίκειται όχι μόνο στη βασική αρχή της ανάπτυξης του οικιστικού περιβάλλοντος μέσω επιστημονικού σχεδιασμού, αλλά και στις αρχές του κράτους δικαίου και της ισότητας των πολιτών έναντι του νόμου.

- στηρίζεται στο «καθαρά αντισυνταγματικά νομικό «τρυκ», με το οποίο επιχειρείται η -μέσω της πλάγιας οδού- νομιμοποίηση αυθαιρέτων

- τροποποιεί και καθορίζει πολεοδομικές μεταβολές, χρήσεις γης, όροι δόμησης προς το δυσμενέστερο και με άναρχο τρόπο όλων των ρυμοτομικών σχεδίων τα οποία έχουν εγκριθεί μετά από ολοκληρωμένες (τις περισσότερες φορές άκρως οριακές, λογω της προϋπαρχούσης, προ του 1983 αυθαίρετης δόμησης) μελέτες.»

«Αντίκειται στην οργανωμένη δόμηση»

Παράλληλα, κατά τον κ. Κλαπάκη, με το νόμο του ΥΠΕΚΑ:

1) Ακυρώνονται και αλλοιώνονται προς το δυσμενέστερο όλες οι εγκεκριμένες πολεοδομικές μελέτες όλων των πόλεων, χωριών, οικισμών

2) Τροποποιούνται όλες οι υπάρχουσες νομοθετημένες (οριακές) πολεοδομικές ρυθμίσεις, χρήσεις γης και όροι δόμησης σε όλες τις εντός Σχεδίου περιοχές

3) Καταργούνται όλες οι αρτιότητες, οι πολεοδομικές δεσμεύσεις των εκτός Σχεδίου αγροτεμαχίων.

4) Καταργούνται εκατοντάδες χιλιάδες δικαστικές αποφάσεις με τις οποίες νόμιμοι πολίτες προσπάθησαν και έτυχαν δικαίωσης, μετά από μακροχρόνιες ακριβοπληρωμένες προσπάθειες εναντίον των παρανόμων κατασκευών και των παρανομούντων πολιτών.

5) Υποβαθμίζεται το Σύνταγμα της χώρας και απαξιώνεται και διασύρεται στην κυριολεξία και καθ΄ ολοκληρίαν η Δικαστική Εξουσία, και ανατρέπεται η θεμελιώδης αρχή της διακρίσεως των εξουσιών.

6) Επιδοτείται και επικροτείται η παρανομία, η οποία και αντικαθιστά πλέον την έννομη τάξη,

7) Προτρέπονται οι πολίτες να παρανομούν στο σύνολο τους καθώς σε αυτήν την χώρα η αυθαιρεσία τίθεται πάντα υπεράνω του Συντάγματος

8) Καταστρέφεται και η τελευταία ελπίδα για ένα έστω και μακροπρόθεσμα, ευνομούμενο κράτος

9) Καταστρέφεται η προσωπική ποιότητα ζωής των πολιτών που ζουν πλησίον αυτών των παρανόμων κτισμάτων, αλλά και όλων των πολιτών, καθώς οι εκτός προδιαγραφών δομικές επιβαρύνσεις πλήττουν την ποιότητα ζωής και την υγεία όλων.

10) Γίνονται αποδεκτές κατασκευές προβληματικές και επικίνδυνες και για τους ίδιους τους παρανομούντες και τους υπόλοιπους πληττόμενους πολίτες,

11) Προκαλούνται τεράστια προβλήματα στις περαιτέρω κοινωνικές κατασκευές (δρόμοι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι)

12) Επιβαρύνουν τεράστια την Εθνική οικονομία, κυρίως λόγω της δυσκολίας περαιτέρω σωστού πολεοδομικού σχεδιασμού εξ αποκλειστικής αιτίας της απρογραμμάτιστης καταστροφικής αυθαίρετης δόμησης και νομιμοποίησης των μη νομίμων χρήσεων γης, προκαλώντας τεράστιες δαπάνες (εκτός των άλλων, ακόμα και χρόνου, καυσίμων, αλλά και καταβολής αποζημιώσεων) προς κάλυψη αυτής της ανώμαλης κατάστασης που «νομιμοποιείται» με αυτόν τον νόμο. Μια πολεοδομική αναρχία η οποία οριστικά είναι αδύνατον πλέον να καλυφτεί με επιστημονικά κριτήρια και στο μέλλον.

13) Καταστρέφονται παραθαλάσσιες περιοχές με τις οπτικά και περιαυτολογικά άθλιες κατασκευές

14) Επιβραβεύονται οι παράνομες κατασκευές μέσα σε (αμφισβητούμενες από τους ιδιώτες και καταπατητές) δασικές εκτάσεις αποδυναμώνοντας τα δικαιώματα του Δημοσίου κ.λ.π.

Πράσινο ταμείο

Όπως επισημαίνεται στην αίτηση ακύρωσης, το πράσινο ταμείο δεν μπορεί να αποτελέσει μέσο κάλυψης μέρους των νέων αναγκών για κοινόχρηστους χώρους και είναι εντελώς «εκτός νομιμότητας καθ΄ όσον η προστασία του περιβάλλοντος είναι απόλυτη αυτόνομη αξία και αυτόνομη συνταγματική επιταγή μη δυνάμενη να συναρτηθεί με οικονομικά οφέλη».
«Η «τακτοποίηση» αυθαιρέτων είναι επίσης εξαιρετικά επικίνδυνη και για τους ίδιους τους αυθαιρετούντες (και τους γύρω γείτονες τους) οι οποίοι θα διαμένουν πλέον με την «έγκριση» της πολιτείας σε ένα πιθανό επικίνδυνο σεισμικά οίκημα» σημειώνεται στην προσφυγή.

capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου