Ολοκληρώθηκε πρώτη από τις 3 τοιχογραφίες σε πολυκατοικίες της Αθήνας

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

Ολοκληρώθηκε πρώτη από τις 3 τοιχογραφίες σε πολυκατοικίες της Αθήνας


Προχωρά το πρόγραμμα "Τέχνη και Δημόσιος χώρος, Ζωγραφική επί τυφλών όψεων κτιρίων της Αθήνας", της ΑΣΚΤ σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ. Το πρώτο έργο είναι έτοιμο και αν εξασφαλιστούν οι άδειες μέσα στον Οκτώβριο θα είναι έτοιμα και τα επόμενα δυο εντός του μήνα.
Τα άλλα δύο κτίρια που έχουν επιλεγεί να ζωγραφιστούν βρίσκονται στην οδό Κριεζώτου στο Κολωνάκι και στην οδό Φρειδερίκου Σμιθ στο Νέο Κόσμο.
Η πρώτη τοιχογραφία που είναι έτοιμη βρίσκεται στην οδό Πειραιώς λίγο πριν την πλατεία Ομονοίας και αποτελεί μέρος του κτιρίου που στεγάζει το ξενοδοχείο "Vienna". Το έργο έχει τίτλο "Praying for us" και χρειάστηκε 25 ημέρες για να ολοκληρωθεί από τους ζωγράφους Μανώλη Αναστασάκο και την ομάδα των αδελφών Δημήτρη, Μπάμπη και Θανάση Κρέτση.

Η καλλιτεχνική πρόταση ανήκει στον Παύλο Τσάκωνα (που είχε πάρει το 2o βραβείο), και αποτελεί σχέδιο αναφοράς του Albrecht Durer, Γερμανού ζωγράφου και χαράκτη (1471 - 1528). H ζωγραφική τοιχογραφία υλοποιήθηκε από τους καλλιτέχνες Μανώλη Αναστασάκο και την ομάδα των αδελφών Δημήτρη, Μπάμπη και Θανάση Κρέτση. 

Οι εν λόγω τοιχογραφίες λόγω ύψους και διαστάσεων γίνονται απρόσιτες στους βανδάλους και έχουν μια ελπίδα να επιβιώσουν. 
Ενδιαφέρουσα είναι η τοποθέτηση για την ανάλυση του έργου ενός εκ των καλλιτεχνών στην εφημερίδα Athens Voice: "Η τοιχογραφία της οδού Πειραιώς παρουσιάζει δύο χέρια σε στάση προσευχής, αντεστραμμένα, σαν να γύρισε όλος ο κόσμος ανάποδα. Μια άλλη οπτική του θέματος (και η πιο έγκυρη, πιστεύω) είναι σαν να προσεύχεται ο Θεός για εμάς. Προσθέτοντας το σχόλιο ότι αν έφτασε μέχρι και ο Θεός να προσεύχεται για εμάς, τότε όντως όλα έχουν πια αναστραφεί. 

Το έργο τις πρωινές ώρες έχει την ίδια τονική διαβάθμιση με τον ουρανό, με αποτέλεσμα να βλέπει ο θεατής τα χέρια σαν να βγαίνουν όντως από τον ουρανό. Ένα έργο που κάνοντας ένα ιστορικό ταξίδι μέσα από τα μάτια του αρχικού εμπνευστή του Albrecht Durer το 1508, φτάνει σε εμάς αναμορφωμένο, αναδομημένο και με μνημειακές διαστάσεις.  Κάποιοι είπαν πως είναι σαν να κάνει ο θεός βουτιά ως έκπτωτος, κάποιοι άλλοι πως, αν είναι τα χέρια του θεού, τότε σε ποιόν άραγε προσεύχεται; 

Οι απόψεις πολλές, όταν όλοι ξέρουμε πως για την τέχνη του δρόμου, οι τοιχογραφίες, είναι έργα με διαφορετικό αντίκτυπο για κάθε έναν από εμάς . Είναι πολλές φορές αμφίσημες και πολυεπίπεδες, πολυπαραγοντικές, με μόνο σκοπό ίσως να αφυπνίσουν τον θεατή και την κριτική του σκέψη. Σε μια εποχή, που όλοι πρέπει να αφυπνιστούμε πάσχοντας από έλλειψη συγκέντρωσης, χαμένοι μέσα στην απροσεξία, αξίζει να κοιτάξει κανείς ψηλά και να αναρωτηθεί. Επειδή η τέχνη μπορεί να εκφράσει και να εκφραστεί χωρίς να αναρωτιόμαστε τι σημαίνει το σημαίνει".


buildnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου