Κόβουν 76 χιλιόμετρα από την Ολυμπία οδό;

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Κόβουν 76 χιλιόμετρα από την Ολυμπία οδό;


Μεγάλο «μαχαίρι» στην Ολυμπία οδό σχεδιάζει η κυβέρνηση σύμφωνα με τα όσα είπε στη Βουλή χθες ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Ι. Μαγκριώτης. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις η Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού θα καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μέχρι τον Πύργο, άρα να κοπούν τα 76 χλμ που ενώνουν την πρωτεύουσα της Ηλείας με την Τσακώνα, είτε θα καλύπτει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου έως την Πάτρα και η κατασκευή του τμήματος Μιντιλόγλι - Α/Κ εισόδου Πύργου θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, δηλαδή να φύγουν 170 χλμ από τα 365 συνολικώς της σύμβασης παραχώρησης, η οποία θα αρκεστεί στα πιο βιώσιμα 200 χλμ του έργου (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα).
Έτσι, το τμήμα Πάτρας - Πύργου θα γίνει ως δημόσιο έργο, ενώ η κατασκευή του κομματιού Πύργος - Τσακώνα θα παραπεμφθεί στις Ελληνικές καλένδες.

«Στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα, όπως είναι γνωστό, το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε τους Περιβαλλοντικούς Όρους για την περιοχή της Ζαχάρως, από το Κάτω Σαμικό μέχρι τον ποταμό Νέδα, στα σύνορα Ηλείας - Μεσσηνίας, σε μήκος 22 χλμ περίπου. Επιπροσθέτως, με την πτώση των κυκλοφοριακών φόρτων, η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Πύργος - Τσακώνα δεν μπορεί να αιτιολογηθεί με βάση τις μελέτες κόστους/οφέλους» αναφέρεται στην απάντηση του υφυπουργού.

Στην Ολυμπία Οδό ηγείται ως project leader η Γαλλική Vinci (29,9%), ενώ συμμετέχουν η Hochtief (17%), η J&P ΑΒΑΞ (17%), η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ (17%), η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ (17%) και η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%).

Το συνολικό κόστος του σημερινού έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ και χρηματοδοτείται από τραπεζικά δάνεια (41%), τα καθαρά έσοδα από τα διόδια (32%), εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (20%) και ίδια κεφάλαια των μετόχων (7%), ενώ η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 32 ετών.

ered.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου