Αφήνουν την Eυρώπη η retailers

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011

Αφήνουν την Eυρώπη η retailers


Διέξοδο εκτός Ευρώπης αναζητούν οι μεγάλοι retailers, οι οποίοι εν μέσω κρίσης αντιμετωπίζουν πολύ πιο προσεκτικά το ενδεχόμενο επέκτασής τους σε ευρωπαϊκές αγορές στρέφοντας την προσοχή τους κυρίως στη μεγάλη αγορά της Κίνας. 
Αυτό ήταν και ένα από τα βασικά μηνύματα της εφετινής έκθεσης της ΜΑΡΙC, τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις Κάννες και συγκεντρώνει τους μεγαλύτερους παίκτες από το εμπορικό real estate.
Στην έρευνα που παρουσίασε η γνωστή εταρεία συμβούλων ακινήτων CBRE, με τίτλο «Πόσο ενεργοί είναι οι retailers στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής», τα εφετινά αποτελέσματα ήταν θετικότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά, αφού το 75% των μεγάλων αλυσίδων σκοπεύουν να ανοίξουν πάνω από 5 καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή σε σύγκριση με ποσοστό 48% πέρυσι. Μία στις 5 μεγάλες αλυσίδες σχεδιάζει να ανοίξει 40 καταστήματα και πάνω το 2012. 

Οι αλυσίδες που είναι αυτή την περίοδο πιο επιθετικοί είναι οι λεγόμενοι value retailers, ήτοι αυτοί που προσφέρουν χαμηλές τιμές και βρίσκονται στην πρώτη θέση της κατάταξης, ακολουθούν τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού και τα πολυκαταστήματα, ενώ οι πιο ενεργοί κλάδοι το 2011, τα σούπερ μάρκετ και οι αλυσίδες εστίασης έχουν πλέον σαφώς πιο συντηρητική πολιτική. Καλές επιδόσεις παρουσιάζει και ο κλάδος των πολυτελών ειδών και πολύ ακριβών αλυσίδων ένδυσης, σκοπεύοντας μάλιστα για το 2012 να ανοίξουν ελαφρώς περισσότερα καταστήματα. 

Το top 5 των αγορών- στόχων για τις μεγάλες αλυσίδες στην Ευρώπη είναι κατά σειρά η Ιταλία, η Γερμανία, η Ρωσία, η Ισπανία και η Γαλλία, με την Ιταλία μάλιστα να περνά στην πρώτη θέση από την 8η πέρυσι.

Για την Ελλάδα φυσικά ούτε λόγος, αν και η φθηνή ένδυση φαίνεται ότι έχει μέλλον και στο εγχώριο λιανεμπόριο, εξ' ού και η μοναδική έλευση ξένου ομίλου κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας της ισπανικής αλυσίδας γρήγορης και οικονομικής γυναικείας ένδυσης Shana με μέσες τιμές από €2 έως €8 και ένα πλάνο επέκτασης 35 καταστημάτων.

Από τις λίγες εξαιρέσεις ξένων αλυσίδων οι οποίες εξακολουθούν να επεκτείνονται εν μέσω κρίσης είναι η Η&Μ, η οποία μάλιστα εδώ και λίγες ημέρες άνοιξε και την ''ναυαρχίδα'' της στην Ελλάδα στην Ερμού, ενώ στάση αναμονής τηρεί ο όμιλος Inditex με τα σήματα Zara, Massimo Dutti, Ζara Home κ.τ.λ.. Αντίστοιχα, επεκτατικά πλάνα εντός και εκτός Ελλάδος ακολουθούν οι όμιλοι Jumbo- o οποίος μάλιστα έχει αύξηση κερδοφορίας και τζίρου-, η Intersport, η ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl κ.α.. 

Στην έρευνα της CBRE εξετάζονται και οι νέες τάσεις για τους μεγάλους του λιανεμπορίου. Ετσι, το ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει ψηλά με ένα 43% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να αυξήσει τα προϊοντα on line, ενώ αρκετές αλυσίδες αποφασίζουν πρώτα να ανοίξουν ηλεκτρονικό κατάστημα προτού ουσιαστικά ''δεσμευθούν'' να ανοίξουν μαγαζί σε κάποια από τις μεγάλες εμπορικές πιάτσες ή τα εμπορικά κέντρα. 

Ως προς τις πιο ακριβές πόλεις του κόσμου, η CBRE έβγαλε κατά τη διάρκεια της ΜΑPIC την έκθεσή της για το τρίτο τρίμηνο του 2011. Η Αθήνα λείπει από την εικοσάδα, ενώ πρώτες είναι η Νέα Υόρκη (€15.244 ανά τ.μ. το χρόνο), το Χόγκ Κογκ (€13.601 ανά τ.μ. το χρόνο), το Σύδνεϋ (€9.823 ανά τ.μ. το χρόνο), το Λονδίνο (€7.134 ανά τ.μ. το χρόνο), η Ζυρίχη και το Τόκιο.

ered.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου