Μετρό Αθήνας: ξεκινά η χρονιά με λειτουργία επεκτάσεων, νέα έργα και δημοπρατήσεις

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

Μετρό Αθήνας: ξεκινά η χρονιά με λειτουργία επεκτάσεων, νέα έργα και δημοπρατήσεις

Η χρονιά που μόλις μπήκε, για το Μετρό της Αθήνας είναι μία καθοριστική χρονιά. Έργα θα τελειώσουν, έργα θααρχίσουν, έργα θα δημοπρατηθούν. Μετά από αρκετά χρόνια μηδενικής δραστηριότητας το έτος αυτό αναμένεται ναδώσει και πάλι νέο αέρα ανάπτυξης για τον Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο της Αθήνας.

ΟΙ ΠΑΓΩΜΕΝΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ..ΞΕΠΑΓΩΣΟΥΝ
Άμεσα, τις επόμενες μέρες αναμένεται η ατελείωτη αναμονή για την υπογραφή και ενεργοποίηση του έργου της Siemens. Αυτό σημαίνει την έναρξη των εργασιών ολοκλήρωσης που είναι απαραίτητες για 3 επεκτάσεις που είναι υπόκατασκευή από το 2006. Οι επεκτάσεις που μας απασχόλησαν και όλο το 2011 είναι:
ΓΡΑΜΜΗ 2: επέκταση από τον Άγιο Αντώνιο στο Περιστέρι με του σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
ΓΡΑΜΜΗ 2: επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό με τους σταθμούς ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ,ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ
ΓΡΑΜΜΗ 3: επέκταση από το Αιγάλεω στο Χαϊδάρι με το σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ

Με αυτό τον τρόπο θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν οι 7 νέοι σταθμοί μέχρι το τέλος του 2012 πουαποτελούν τις επεκτάσεις β` γενιάς.

ΞΕΚΙΝΑ Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Το ευχάριστο νέο της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στο κέντρο τουΠειραιά αναμένεται και μαζί η υπογραφή της σύμβασης. Αυτό θα γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012 και ηανάδοχος Κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOΜ θα ξεκινήσουν τις πρώτες εργασίες.

Πληροφορίες αναφέρουν πως η Κοινοπραξία αναζητά προσωπικό για την στελέχωση των εργοταξίων που θα ανοίξουντο επόμενο διάστημα και που θα τονώσει την απασχόληση αφού εκατοντάδες άτομα θα απασχοληθούν εκεί για ταεπόμενα 5 χρόνια. Είναι εξάλλου το μεγαλύτερο έργο Μετρό στην Αθήνα από την εποχή της πρώτης κατασκευής το1992.

Το έργο κατασκευής περιλαμβάνει σήραγγα 7,5 χιλιομέτρων και 6 σταθμούς σε ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ,ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Εκτός από τους σταθμούς θα κατασκευαστούν καιενδιάμεσα τα απαραίτητα φρέατα εξαερισμού και έκτακτης ανάγκης.

Το έργο προϋπολογισμού 515.000.000 ευρώ θα φέρει μέχρι το 2017 το Μετρό στο κέντρο του Πειραιά ενώαναμένεται να προσθέσει 130.000 νέους επιβάτες στο δίκτυο του Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου.

ΣΤΗΝ ΠΡΙΖΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4
Η Γραμμή 4 συζητείται από το 2005 όταν αποφασίστηκε αρχικά να αποτελέσει μια νέα γραμμή Μετρό για την πόλη. Οιμέχρι σήμερα εξαγγελίες δίνουν το τέλος του 2012 ως χρόνο δημοπράτησης για το πρώτο τμήμα της γραμμής από τοΓαλάτσι μέχρι το κέντρο της Αθήνας.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1 δις ευρώ περίπου και περιλαμβάνει σήραγγα περίπου 9χλμ και 9σταθμούς: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ,ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ. Με τη λειτουργία του πρώτου τμήματος, στα τέλη της δεκαετίας αναμένεται ναδιακινούνται περίπου 180.000 νέοι επιβάτες ενώ θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές του Δήμου Γαλατσίου και του Δήμου Αθηναίων,

Η δημοπράτηση αυτή είναι μέρος μίας μεγάλης γραμμής που στην πλήρη μορφή της θα διαθέτει 33χλμ και 33σταθμούς και θα εκτείνεται από τον Περισσό και το κέντρο της Αθήνας μέχρι την Ηλιούπολη, τον Βύρωνα, τη Φιλοθέη,το Μαρούσι και τη Λυκόβρυση.

ΜΕΡΙΚΗ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 1
Οι περιβαλλοντικοί όροι έχουν εγκριθεί αλλά παραμένει ερώτημα η συνέχεια. Η Οριστική Μελέτη για την υπογειοποίησητου τμήματος του ηλεκτρικού στο τμήμα Νέο Φάληρο-Πειραιάς, που εκπονήθηκε από τους ΗΣΑΠ, εξετάζεται καισυμπληρώνεται από την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» με στόχο να ξεκινήσει η δημοπράτηση του έργου μέσα στο πρώτοεξάμηνο του τρέχοντος έτους, χωρίς ωστόσο ακόμα να έχει εξασφαλιστεί η σχετική χρηματοδότηση.

Η πρόβλεψη είναι να ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του 2015. Θα διατηρηθούν οι υπάρχοντες σταθμοί επιφανειακά(ΦΑΛΗΡΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ) και θα κατασκευαστεί ένας νέος υπόγειος σταθμός στην περιοχή του εργοστασίου«ΚΕΡΑΝΗ». Ο προϋπολογισμός του έργου στο σύνολό του είναι περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ.

ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου