Ενταξη 30.000 στρεμμάτων με το νέο ρυθμιστικό για την Αθήνα

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

Ενταξη 30.000 στρεμμάτων με το νέο ρυθμιστικό για την Αθήνα


Εντάξεις τουλάχιστον 30.000 στρεμμάτων στα σχέδια πόλης και μεγαλύτερες επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Μετρό, σχεδιάζονται με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που βρίσκεται στο τελικό στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης και αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελικό σχέδιο του ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας θα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το προσχέδιο που παρουσιάστηκε στο προηγούμενο καλοκαίρι και είχε τη σφραγίδα της πρώην υπουργού Τίνας Μπιρμπίλη.
Το σχέδιο εκείνο χαρακτηρίστηκε έως και δογματικό από τους εμπλεκόμενους φορείς (όπως το ΤΕΕ, ο ΣΕΒ, η Περιφέρεια Αττικής κ.λπ.), ενώ η νέα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος εκτιμά ότι θα πρέπει να προωθηθεί ένα σχέδιο το οποίο θα «ακουμπά τις ανάγκες που έχει επιβάλλει η οικονομική κρίση και θα δίνει ώθηση στην ανάπτυξη».

Ουσιαστικά, φαίνεται ότι προτιμούν ένα σχέδιο που θα κινείται στη μέση της απόστασης μεταξύ των ρυθμιστικών σχεδίων Μπιρμπίλη, το οποίο χαρακτηρίστηκε από «πράσινο» έως «δογματικό»- και Σουφλιά που θεωρήθηκε «φαραωνικό».
Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελικό κείμενο του ρυθμιστικού σχεδίου θα προτείνει την ένταξη τουλάχιστον 30.000 στρεμμάτων στα σχέδια πόλης.

Το ρυθμιστικό Μπιρμπίλη
Με το ρυθμιστικό Μπιρμπίλη προβλέπονταν μηδενικές εντάξεις και υιοθετούνταν αυστηρά η αρχή της συμπαγούς πόλης σε μια προσπάθεια ανάσχεσης της πολεοδομικής επέκτασης της πρωτεύουσας, κυρίως προς τα ήδη επιβαρημένα Μεσόγεια.

Σε αυτό το «μηδέν» πάντως δεν εντασσόταν το Ελληνικό.

Οι εντάξεις στα σχέδια πόλεως θεωρείται ότι θα δώσουν ανάσα στην αγορά ακινήτων και στην οικοδομική δραστηριότητα που έχει υποστεί καθίζηση τα τελευταία χρόνια, ενώ αναμένεται, όπως σημειώνουν στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος, να αντιμετωπίσει δραστικά τα συμφέροντα που κερδίζουν από τη «φούσκα των τιμών γης».

Επιπλέον, αναμένεται να μπει στο συρτάρι και ο προγραμματισμός για επέκταση των οικονομικών κινήτρων που δόθηκαν σε Γεράνι και Μεταξουργείο για επιστροφή των κατοίκων στις υποβαθμισμένες περιοχές του κέντρου, κάτι που η ηγεσία του υπουργείου θεωρεί ιδιαίτερα κοστοβόρα. Μάλιστα, το υπουργείο θεωρεί ότι θα πρέπει να υπάρξει άλλου είδους πολιτική για το κέντρο και τονίζει ότι η επέκταση των κινήτρων ουσιαστικά θα βγάλει κερδισμένα μόνο ορισμένα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που έχουν αποκτήσει σε πολύ χαμηλές τιμές πάμπολλα ακίνητα στο υποβαθμισμένο κέντρο αναμένοντας πολιτικές παροχής κινήτρων για να κερδίσουν.

Στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο όλα δείχνουν ότι θα προβλεφθούν και περισσότερα οδικά έργα με έμφαση στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Το αρχικό προσχέδιο του ρυθμιστικού της Αθήνας προέβλεπε μόνο την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού από την Καισαριανή μέχρι τη λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού καθώς και την κατασκευή της λεωφόρου Κύμης που θα συνδέει τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού με τον κόμβο Ολυμπιακού Χωριού της Εθνικής Οδού στην Κάτω Κηφισιά. Το υπουργείο Υποδομών ζητά εξ αρχής και σε αυτό φαίνεται ότι συμφωνεί και ο Γ. Παπακωνσταντίνου την ένταξη, τουλάχιστον και της σύνδεσης των νοτίων προαστίων με το αεροδρόμιο μέσω της σήραγγας της Αργυρούπολης. Συνολικά, αναμένεται να ενταχθούν περίπου 30 χλμ. Επεκτάσεων, ενώ δεν αποκλείεται, στο πλαίσιο της προσπάθειας να γίνει ακόμη πιο ελκυστική η επένδυση στο Ελληνικό να προβλεφθεί και επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την παραλιακή λεωφόρο, κάτι όμως που συναντά τις αντιρρήσεις των τοπικών δήμων.

Πέραμα - Σαλαμίνα
Το υπουργείο Υποδομών θέλει να ενταχθεί και το έργο οδικής σύνδεσης Περάματος-Σαλαμίνας που προβλέπεται να υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης, ενδεχομένως στο ίδιο πακέτο με τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

Ακόμη αναμένεται να προβλεφθεί τουλάχιστον μια ακόμη νέα γραμμή Μετρό πέραν από τη γραμμή 4 που προτάθηκε αρχικά. Στο ρυθμιστικό Μπιρμπίλη προτείνεται ακόμη και η επέκταση της γραμμής 2 έως το Ιλιον και το Καματερό. Το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας θα προβλέπει και επέκταση του δικτύου Τραμ με την ένταξη της γραμμής Σύνταγμα - Πατήσια και Σταθμός Λαρίσης-Πλατεία Παίδων, χωρίς να αποκλείεται η ενσωμάτωση και άλλων γραμμών, ειδικά στα προάστια και το κέντρο του Πειραιά.

imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου