Δεν προβλέπεται άμεση επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Δεν προβλέπεται άμεση επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων

Στην αναχρηματοδότηση των δανείων και στις ξένες αγορές βλέπουν πλέον το μέλλον τους οι εγχώριοι κατασκευαστές, δεδομένου ότι όπως εκτιμούν οι διοικήσεις τους τα μεγάλα οδικά έργα παραχώρησης δεν προβλέπεται να ξαναξεκινήσουν σύντομα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του RE+D Magazine. Ενδεικτικό αποτελεί το γεγονός ότι όλοι οι εισηγμένοι πλην των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ είχαν υψηλές ζημιές το 2011, ενώ ουδείς, ως άλλωστε αναμενόμενο, θα διανείμει μέρισμα. Από πλευράς κατασκευαστικού αντικειμένου, είναι σαφής η προσπάθεια ανάληψης έργων κυρίως σε Βαλκάνια και Μέση, ενώ ειδικά για τους ομίλους με το μεγαλύτερο πτυχίο- 7ης τάξης- το συνολικό ανεκτέλεστο των οκτώ πλέον (ύστερα από τον υποβιβασμό της ΒΙΟΤΕΡ) διαμορφώνεται στα 8,037 δισ. ευρώ. Σε συζητήσεις με τράπεζες για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού τους βρίσκονται οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ ο έτερος μεγάλος όμιλος η J&P ΑΒΑΞ προβλέπει ότι το συνολικός δανεισμός αναμένεται να αρχίσει να καταγράφει αισθητή μείωση μετά τη χρήση του 2012, με την έναρξη εισροών μερισμάτων από τις εταιρίες παραχώρησης στις οποίες συμμετέχει, με αιχμή την Αττική Οδό. Ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός της J&P, ο οποίος ουσιαστικά χρηματοδοτεί τον κατασκευαστικό κλάδο του ομίλου, στο τέλος του 2011 ανήλθε σε 298,4 εκατ. έναντι 256,9 εκατ. στο προηγούμενο έτος, κυρίως υπό την πίεση των δυσχερειών είσπραξης των απαιτήσεων από το ελληνικό Δημόσιο. Στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ σημειώνεται στο δημοσίευμα ότι η ....παρτίδα σε επίπεδο κερδοφορίας σώθηκε από τα έσοδα της πώλησης των μετοχών της European Goldfields, ενώ ο όμιλος είχε σημαντική μείωση του τζίρου της το 2011 κατά 31,3%. Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου διαμορφώνεται στο τέλος του 2011 στα 1,9 δισ. ευρώ, οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ανήλθαν στο τέλος του 2011 και οι μακροπρόθεσμες σε 1,413 δισ. ευρώ. Στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η διοίκηση των κ.κ. Ν. Κάμπα και Γ. Περιστέρη δηλώνει άγνοια ως προς το πότε θα «ξεπαγώσουν» τα οδικά έργα παραχώρησης και προσβλέπει σε ενίσχυση των μεγεθών του από την ενέργεια, κάτι το οποίο φάνηκε και το παρελθόν έτος. Το ανεκτέλεστο ανέρχεται τώρα στα 1,742 δισ. ευρώ, ωστόσο, ο όμιλος θα βρεθεί σύντομα στην πρώτη θέση της κατάταξης δεδομένου ότι έχει ανακηρυχθεί μειοδότης για νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,536 δισ. ευρώ μετά την υπογραφή των οποίων, το ανεκτέλεστο θα φθάσει τα 3,28 δισ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου