Λίφτιγκ στα πεζοδρόμια της Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Λίφτιγκ στα πεζοδρόμια της Θεσσαλονίκης

Σε προεξοχές των πεζοδρομίων θα μετατοπιστούν 14 περίπτερα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ώστε να διευκολυνθεί η διέλευση των πεζών και η εξυπηρέτηση των καταστημάτων και πολυκατοικιών και να βελτιωθεί αισθητικά και λειτουργικά ο κοινόχρηστος χώρος. Παράλληλα, θα ξηλωθούν έξι περίπτερα που βρίσκονται εκτός λειτουργίας.
Εκτός αυτών, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά και στις δημοτικές κοινότητες, πεζοδρόμια αναπλάθονται, επισκευάζονται ή διαπλατύνονται, νέοι δρόμοι διανοίγονται, δημιουργούνται ράμπες για ΑμεΑ και οδηγοί τυφλών, στο πλαίσιο υλοποίησης έργων του τεχνικού προγράμματος του δήμου.
Οι κεντρικές οδοί Αλεξάνδρου Σβώλου, Εθνικής Αμύνης, Φιλικής Εταιρείας και Δημητρίου Μαργαρίτη μετατράπηκαν σε εργοτάξιο για την ανακατασκευή πεζοδρομίων και οδοστρωμάτων. Στις δύο πρώτες οδούς, η δημαρχιακή επιτροπή ποιότητας ζωής αποφάσισε προχθές να γίνει μία επιπλέον παρέμβαση, που αφορά στη μετατόπιση περιπτέρων.

Μετατοπίσεις και ξήλωμα

Επί των πεζοδρομίων θα κατασκευαστούν προεξοχές ειδικά για να φιλοξενήσουν τα περίπτερα. Η μετατόπισή τους θα είναι μικρή, κατά λίγα μέτρα, στις ίδιες θέσεις που βρίσκονται. Στην Εθνικής Αμύνης η παρέμβαση αφορά πέντε περίπτερα στους αριθμούς 2, 8, 8Α, 20 και 32Α, ενώ στην Αλεξάνδρου Σβώλου θα μετατοπιστούν εννέα περίπτερα, στους αριθμούς 1-3, 16, 24, 23-25, 36, 39-41, 43, 49, 51-53. Οι διοικητικές διαδικασίες αναφορικά με τις μετατοπίσεις των περιπτέρων έχουν ήδη ξεκινήσει και εκτιμάται ότι αν δεν υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα, οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.
Το τμήμα πολεοδομικών μελετών και εφαρμογών του δήμου Θεσσαλονίκης έκανε αυτοψία στους δύο δρόμους και στις προτεινόμενες θέσεις και διαπίστωσε ότι τηρούνται οι προϋποθέσεις που βάζει ο νόμος για τις ελεύθερες ζώνες όδευσης πεζών, οι οποίες πρέπει να έχουν ελάχιστο πλάτος 1,5 μέτρο. Σημειώνεται ότι η μετατόπιση περιπτέρου επιτρέπεται για λόγους ασφαλείας, κυκλοφορίας, εξωραϊσμού του περιβάλλοντος και πρέπει να είναι πολύ κοντά στην παλιά θέση. Το κόστος της μετατόπισης, όπως ορίζει ο νόμος, θα αναλάβει ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, συνεχίζεται η επιχείρηση ξηλώματος περιπτέρων, των οποίων οι δικαιούχοι είτε αποβίωσαν είτε αποχώρησαν οικειοθελώς διότι έκριναν τις θέσεις οικονομικά άγονες και μη βιώσιμες. Οι έξι θέσεις περιπτέρων που ανακαλούνται και καταργούνται είναι στις οδούς Ολύμπου 121, Λαγκαδά 9-11, για τις οποίες ζήτησαν την ανάκληση οι δικαιούχοι, Αυρηλιανής 10, Ολύμπου 75, Καρακάση 99 και Λαγκαδά 97, λόγω θανάτου των δικαιούχων. Στην πρώτη φάση των αποξηλώσεων, που έγινε πέρσι, απομακρύνθηκαν από τα πεζοδρόμια συνολικά 13 περίπτερα. Σε εξέλιξη είναι και ο έλεγχος της νομιμότητας συνολικά 457 περιπτέρων, για τα οποία διαπιστώθηκε ότι λειτουργούν κατά παράβαση των διοικητικών διατάξεων. Συγκεκριμένα για τον δήμο Θεσσαλονίκης οι διοικητικές πράξεις ορίζουν ότι πρέπει να λειτουργούν 988 περίπτερα και καταγράφηκαν συνολικά 1.445 περίπτερα.
«Προχωρούμε στη δεύτερη φάση του σχεδιασμού μας για την απελευθέρωση ζωτικού κοινόχρηστου χώρου σε κομβικά σημεία της πόλης. Το πρόγραμμα της απομάκρυνσης των εγκαταλειμμένων περιπτέρων που έχουν απομείνει, καθώς και η μετατόπιση των υπολοίπων σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους έτσι ώστε να μην προκαλούν προβλήματα στη διέλευση των πεζών, που συζητήθηκε στην επιτροπή ποιότητας ζωής, βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή. Με το έργο που υλοποιούμε στις οδούς Εθνικής Αμύνης και Αλεξάνδρου Σβώλου δίνουμε τη δυνατότητα στους πεζούς συμπολίτες μας να κινηθούν με άνεση στο κέντρο της πόλης», δήλωσε ο Ανδρέας Κουράκης, αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων.
Η οικονομική κρίση πάντως έχει γίνει αιτία να βάλουν λουκέτο σε ολόκληρο τον νομό Θεσσαλονίκης την τελευταία διετία περί τα 1.500 περίπτερα και ψιλικατζίδικα, από το σύνολο των 2.500 σημείων, σύμφωνα με την Ένωση Καπνοπωλών, Ενοικιαστών Περιπτέρων Θεσσαλονίκης. Δύο σημεία πώλησης την ημέρα κλείνουν, ενώ πολλά περίπτερα βάζουν ενοικιαστήριο. Περίπτερα σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, όπως η Εγνατία, η παραλιακή λεωφόρος, η Ερμού, η Καρόλου Ντηλ, η Βασιλέως Ηρακλείου, η Μοναστηρίου, η Βενιζέλου, έχουν κατεβάσει ρολά, ενώ κλείνουν και ψιλικατζίδικα ακόμη και σε περιοχές που θεωρούνται προνομιακές, όπως η Μελενίκου ή η περιοχή της Ροτόντας, όπου συχνάζουν φοιτητές.

1,6 εκατ. ευρώ σε δρόμους και πεζοδρομία

Στη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών αποσκοπούν και τα τεχνικά έργα που ξεκινούν να κατασκευάζονται, με προϋπολογισμό 1,6 εκατ. ευρώ, και αφορούν στην κατασκευή υπό διάνοιξη οδών, καθώς επίσης σε νέες κατασκευές και αναπλάσεις πεζοδρομίων. Τα έργα αυτά χωρίζονται σε τρεις ενότητες και είναι:

1. Πεζοδρόμια και ράμπες για ΑμεΑ

Έργο «Αποκαταστάσεις πεζοδρομίων και κρασπέδων για άρση επικινδυνότητας βάσει καταγεγραμμένων αναγκών», προϋπολογισμού δαπάνης 500.000 ευρώ. Η μελέτη του έργου περιλαμβάνει κατασκευή πεζοδρομίων, ράμπες για ΑμεΑ, οδεύσεις για τυφλούς και τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού σε οδούς των δημοτικών κοινοτήτων του δήμου Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα: Για την 1η δημοτική κοινότητα στις οδούς Χαλκέων, Ολύμπου (Αρχαία Ρωμαϊκή αγορά). Για τη 2η δημοτική κοινότητα στην οδό Χαριτωνύμου. Για την 3η δημοτική κοινότητα: στην περιοχή Πύργου Τριγωνίου, στην πλατεία Αγίων Αναργύρων και Καλλιόπης. Για την 4η δημοτική κοινότητα: Το τρίγωνο που περιλαμβάνει τις οδούς Παπάφη-Διστόμου-Γυμνασιάρχου Μυστακίδη-Γυμνασιάρχου Μικρού και τον κόμβο Κωνσταντίνου Κανάρη-Απόλλωνος-Αναξιμάνδρου. Για την 5η δημοτική κοινότητα: στην οδό Καρακάση, και διαμόρφωση εισόδων των: α) 11ου Δημοτικού Σχολείου και 13ου Νηπιαγωγείου, β) 87ου Δημοτικού Σχολείου, γ) 10ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και 94ου Δημοτικού Σχολείου και δ) 15ου και 69ου Δημοτικού Σχολείου.

2. Νέες κατασκευές και αναπλάσεις πεζοδρομίων

Έργο «Νέες κατασκευές και αναπλάσεις πεζοδρομίων», προϋπολογισμού δαπάνης 600.000 ευρώ. Η μελέτη του έργου περιλαμβάνει ανάπλαση, τμηματικές ανακατασκευές, καθώς και συντηρήσεις πεζοδρομίων των δημοτικών κοινοτήτων του δήμου Θεσσαλονίκης. Το έργο αφορά στην ολική ανάπλαση ή την τμηματική ανακατασκευή πεζοδρομίων με τη δημιουργία χώρων πρασίνου και όδευσης τυφλών όπου επιτρέπεται, ειδικές ράμπες για ΑμεΑ και τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού.
Συγκεκριμένα προβλέπονται εργασίες: Για την 1η δημοτική κοινότητα στις οδούς: Γ. Σταύρου και Αγ. Θεοδώρας. Για τη 2η δημοτική κοινότητα: στις οδούς Πανουργιά και Μπούσγου, Σέκερη. Για την 3η δημοτική κοινότητα: στις οδούς Λαπιθών και Απ. Παύλου (από Αγίου Δημητρίου έως Ολυμπιάδος). Για την 4η δημοτική κοινότητα στις οδούς Αγίου Δημητρίου (από Αλοννήσου έως τον κόμβο με Αμμουλιανής - Μυκόνου και από Ελευθερίου Βενιζέλου έως Λαμπράκη), οικοδομικό τετράγωνο οδών Καλλιπόλεως-Καισαρείας-Βιζύης-Δορυλαίου, πεζόδρομος Παλιγγενεσίας, πεζόδρομος Αδάμου. Για την 5η δημοτική κοινότητα: στις οδούς Κίμωνος Βόγα (από Πέτρου Συνδίκα έως την οδό Κορομηλά και οι κάθετοι δρόμοι). Για τη δημοτική κοινότητα Τριανδρίας: στην οδό Σερρών.

3. Κατασκευή υπό διάνοιξη οδών

Έργο «Κατασκευή υπό διάνοιξη οδών», προϋπολογισμού δαπάνης 500.000 ευρώ. Η μελέτη του έργου περιλαμβάνει εκτέλεση εργασιών οδοποιίας, κατασκευή και ανακατασκευές πεζοδρομίων, καθώς και αποκαταστάσεις φθορών σε πεζοδρόμια και κοινόχρηστους χώρους σε όλες τις δημοτικές κοινότητες του δήμου Θεσσαλονίκης, όπου ο δήμος έχει καταβάλει αποζημιώσεις σε ιδιοκτησίες που ρυμοτομούνται για διάνοιξη οδών προς εφαρμογή του σχεδίου πόλης. Συγκεκριμένα έχουν αποζημιωθεί ιδιοκτησίες στα παρακάτω τμήματα οδών: Αγίου Δημητρίου από την οδό Γρ. Λαμπράκη έως Μήλου. Διάνοιξη σε τμήμα των οδών Γενναδίου και Δαγκλή (περιφερειακή Τριανδρίας) εφόσον ολοκληρωθούν οι διοικητικές αποβολές.
«Με στόχο την κίνηση των πεζών και των ΑμεΑ, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, συνεχίζουμε το τεχνικό πρόγραμμα και τις παρεμβάσεις μας στο κέντρο της πόλης και σε όλες τις δημοτικές κοινότητες. Τα έργα της διάνοιξης των οδών, καθώς και της ανακατασκευής και ανάπλασης των πεζοδρομίων σε επιβαρημένες περιοχές, συνδυάζονται με την επέκταση του πρασίνου και τα δέντρα που φυτεύονται στις ειδικές δενδροδόχους. Απελευθερώνουμε έτσι πολύτιμο κοινόχρηστο χώρο για τους πεζούς, που θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα, και αναβαθμίζουμε την αστική αισθητική», σύμφωνα με τον κ. Κουράκη.

makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου