Αποκρατικοποίηση 12 λιμανιών και 39 αεροδρομίων

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Αποκρατικοποίηση 12 λιμανιών και 39 αεροδρομίων

Στο δεύτερο τρίμηνο του έτους τοποθέτησε την έναρξη της διαδικασίας αποκρατικοποίησης 12 λιμένων και των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, η τελευταία έκθεση της ελληνικής κυβέρνησης για το «Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης».
-Το χαρτοφυλάκιο για τα λιμάνια: Το χαρτοφυλάκιο του ελληνικού κράτους περιλαμβάνει 12 λιμάνια με τη μορφή εταιρειών περιορισμένης ευθύνης, ήτοι τα λιμάνια του Πειραιά (ΟΛΠ), της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρα- κλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας. Το ελληνικό κράτος κατέχει πλειοψηφικά ποσοστά σε ΟΛΠ και ΟΛΘ (εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών) και το 100% των υπόλοιπων λιμανιών.
Το ελληνικό Δημόσιο βρίσκεται σε διαδικασία αξιολόγησης του πλέον αρ- μόδιου τρόπου αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου των λιμανιών μέσω της δημιουργίας ομάδων λιμένων που μετέπειτα θα αποκρατικοποιηθούν μέσω μιας σειράς συναλλαγών. Σύμβουλος αποκρατικοποίησης έχει οριστεί, μεταξύ άλλων, το λιμάνι του Αμβούργου (Hamburg Port Consulting).
-Το χαρτοφυλάκιο για τα αεροδρόμια: Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλης της Ελλάδας και που αποτελεί εμπορική είσοδο των Βαλκανίων/Κεντρικής Ευρώπης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού. Κατά την τρέχουσα περίοδο, όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Έχουν πολύ σημαντική «κρυφή» αξία που πηγάζει από τη δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται. Η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό. Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων, μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν, βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Στα περιφερειακά αεροδρόμια, η Lufthansa Consulting έχει οριστεί ως «τεχνικοοικονομικός σύμβουλος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου