Θριάσιο: Ενεργοποιείται το plan B

Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

Θριάσιο: Ενεργοποιείται το plan B

Στην αξιοποίηση των υφιστάμενων εμπορευματικών εγκαταστάσεων στην έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο προχωρά ο όμιλος ΟΣΕ.

Πρόκειται για προσπάθεια που ξεκινά λίγες μέρες αφότου κηρύχθηκε άγονος ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στην περιοχή και έχει στόχο αφενός να μην επιτρέψει την απαξίωση των εγκαταστάσεων που υπάρχουν στο χώρο, αλλά και να ενισχύσει τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών προσδοκώντας σε αύξηση των εσόδων.

Η προσπάθεια για την ανάθεση του εμπορευματικού κέντρου δεν ήταν επιτυχής και από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών κρίθηκε οτι πρέπει να ενεργοποηθεί το λεγόμενο plan B που θα επιτρέψει στην αξιοποίηση πληθώρας εγκαταστάσεων που έχουν δημιουργηθεί.


Στην έκταση που διαθέτει ο ΟΣΕ στην περιοχή του Θριασίου έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που αφορούν τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και σε εγκαταστάσεις τις οποίες ο όμιλος ΟΣΕ προτίθεται να αξιοποιήσει.

Με τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, επιχειρείται η δημιουργίααναπτυξιακό δίπολο Αθήνας (Θριάσιο) - Θεσσαλονίκης (Εμπορευματικός σταθμός), με προοπτική ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών για την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Προκειμένου να αυξηθεί το μερίδιο του σιδηρόδρομου στις εμπορευματικές μεταφορές, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά σε μείωση του κόστος μεταφοράς προϊόντων κατά 20% στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη ενώ, με στόχο η επιλογή να γίνει ακόμη περισσότερο ανταγωνιστική, θα γίνεται αυθημερόν παράδοση εμπορευμάτων.

Επιπλέον έσοδα 30 εκατομμύρια για ΤΡΑΙΝΟΣΕ 
Με τον τρόπο αυτόν εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί η οικονομική βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεεπιπλέον έσοδα 30 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ θα δοθεί νέα ώθηση στις συνδυασμένες μεταφορές και προοπτική για πολυτροπικές μεταφορές.

Με την λειτουργία των εγκαταστάσεων εμπορευματικού χαρακτήρα στο Θριάσιο εκτιμάται ότι θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη καθώς θα καταστεί δυνατή η απελευθέρωση χώρων σε επιβαρυμένες αστικές περιοχές (Μενίδι, Ρουφ, Άγιο Ιωάννη, Ρέντη), ενώ θα υπάρξει σημαντική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τον περιορισμό της κυκλοφορίας μεγάλων οχημάτων που υπολογίζεται σε ποσοστό της τάξης του 40%.
Κομβικό σημείο
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς της προσπάθειας για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς σε αυτό αναμένεται να συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής και θα αποτελέσει το κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας. Ο συνολικός χώρος που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο Πεδίο έχει έκταση περίπου 2.200 στρέμματα.

Το τμήμα του Εμπορευματικού Κέντρου που έχει ολοκληρωθεί σήμερα περιλαμβάνει, δέσμη γραμμών υποδοχής - άφιξης αμαξοστοιχιών, διαλογής, σύνθεσης - αναχώρησης αμαξοστοιχιών και γραμμές αμαξοστασίου για την εναπόθεση κενών φορταμαξών.

Έχει κατασκευασθεί δέσμη τεσσάρων γραμμών για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων. Εχει προβλεφθεί μελλοντικά η χρήση γερανογέφυρας για την φορτοεκφόρτωση και τη μεταφόρτωση σε οδικά οχήματα. Στη σημερινή φάση λειτουργίας, η φορτοεκφόρτωση επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικού οχήματος.

Επίσης, έχει κατασκευαστεί δέσμη γραμμών για την φορτοεκφόρτωση μέσω ειδικής ράμπας επιβατικών αυτοκινήτων σε σιδηροδρομικά οχήματα.
Επίσκεψη Τσιόκα 
Τις εγκαταστάσεις επισκέφθηκε προ ημερών ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Τσιόκας και μαζί με τις ηγεσίες των εταιρειών του ομίλου ΟΣΕ
επιθεώρησαν τους χώρους.
Σύμφωνα με τον κ. Τσιόκα, μετά το πρόγραμμα εξυγίανσης στον ΟΣΕ που καταγράφει θετικά αποτελέσματα προχωρά η αξιοποίηση μιας σημαντικής υποδομής που στοίχησε πολλά εκατομμύρια ευρώ και μέχρι τώρα δεν αξιοποιείτο.

Όπως ανέφερε ο Γ.Γ. του ΥΠΟΜΕΔΙ η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριασίου με τη Βόρεια Ελλάδα θα ενισχύσει τις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια και την Νοτιοανατολική Ευρώπη και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Επίσης για πρώτη φορά η χώρα αποκτά μια σύγχρονη διατροπική υποδομή (σιδηρόδρομος και φορτηγά) και σε λιγότερο από 1 χρόνο θα συνδεθεί και με το λιμάνι του Ικονίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου