«Κλείνει» τη Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου, η παράταση που έχει δοθεί για την εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος και την προεπιλογή υποψηφίου, που θα αναλάβει να κατασκευάσει και να λειτουργεί μαρίνα σκαφών αναψυχής, στον 1ο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, σε καλό δρόμο βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την επιλογή, από πλευράς ΟΛΘ, συμβούλου ανάπτυξης του λιμανιού.
Ο διεθνής διαγωνισμός, που έχει προκηρυχθεί από τον ΟΛΘ, έχει σε α΄ φάση προσελκύσει το ενδιαφέρον κυρίως ελληνικών επιχειρήσεων και σχημάτων, από τους 6-7 που έσπευσαν να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης. Σημειώνεται ότι η παράταση στην α΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας δόθηκε ύστερα από αίτημα ενδιαφερομένου, ο οποίος στόχευε στη δημιουργία σχήματος υπερεθνικής συνεργασίας.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, προβλέπεται η παραχώρηση για περίοδο τουλάχιστον 30 ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα Νο 1 (προς την πλευρά του κέντρου της πόλης) για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης στον 1ο προβλήτα (7 περίπου στρέμματα) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας -εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών.
Επίσης, προβλέπεται η παραχώρηση υπαίθριου χώρου στον 2ο προβλήτα (9 περίπου στρέμματα) για τη χερσαία απόθεση και την επισκευή σκαφών αναψυχής.
Όπως προβλέπεται, η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τον πολύ σημαντικό διαγωνισμό για το σύμβουλο, έχει ως γνωστόν επιλεγεί το σχήμα Deloitte Business Solutions -Δέκαθλον Α.Ε.- ΜΕΤΕ ΣΥΣΜ Α.Ε.- Παρασκευάς Δικηγορική Εταιρεία και ο φάκελος βρίσκεται για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο Επειδή μέχρι του παρόντος δεν έχουν γίνει προσφυγές, εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχει ελεγχθεί ο φάκελος οπότε θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης (ύψους 1,040 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ μεταξύ κοινοπραξίας και ΟΛΘ Α.Ε.
Η συνεργασία του ΟΛΘ με το σύμβουλο είναι μεγάλης βαρύτητας για το λιμάνι, καθώς, βάσει της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού, αναλαμβάνει την εκπόνηση master plan, business plan για την επόμενη 3ετία ή 5ετία (ανάλογα με το τι θα επιλέξει ο ΟΛΘ), όπως και την υποβολή προτάσεων για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του λιμένα με μεγάλα έργα και, την αύξηση στη διακίνηση φορτίων. Σε αυτό το τρίτο σκέλος, θα πρέπει να κατατεθούν προτάσεις για το ΣΕΜΠΟ, το logistics center και αναπτύξεις real estate.
Eπίσης, ο ανάδοχος, θα πρέπει να υποστηρίξει τον ΟΛΘ, σε κρίσιμα θέματα που αναμένεται να ανακύψουν στους επόμενους μήνες σε σχέση και με την πολιτική απόφαση για διάθεση μετοχικού μεριδίου της εταιρείας σε ιδιώτη. Η υποστήριξη αυτή μπορεί να αφορά διαδικασίες δημοπρατήσεων, παραχωρήσεων για την επιλογή φορέων υλοποίησης έργων ή ανάληψης δραστηριοτήτων.
Ο διαγωνισμός για το σύμβουλο εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην επόμενη ημέρα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εφόσον, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, μετά την πώληση νέου μετοχικού μεριδίου σε ιδιώτη, σειρά λιμενικών και άλλων δραστηριοτήτων πρόκειται να περάσουν σε ιδιώτες με τη μορφή της παραχώρησης.
nafteboriki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου